Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2010

«Καλλικράτης» και Παιδεία
 Από τον Γιώργο Κ. Καββαδία, Εκπαιδευτικό - ερευνητή «E» 8/10
Στο όνομα του Καλλικράτη, ενός από τους αρχιτέκτονες του Παρθενώνα, επιδιώκεται από την κυβέρνηση ο εξωραϊσμός της νέας «αρχιτεκτονικής» στη δομή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Τ.Α.).
Η κεντρική εξουσία με την «αποκέντρωση» επιχειρεί να μετακυλίσει το κόστος κοινωνικών και άλλων υπηρεσιών στην Τ.Α. και κατά συνέπεια στις πλάτες των πολιτών, είτε μέσα από παλιές και νέες μορφές φορολογίας είτε με την εμπορευματοποίησή τους με την εισβολή των ιδιωτικών επιχειρήσεων σε αυτούς τους τομείς. Αλλωστε το κατ’ ευφημισμόν Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης απαιτεί μείωση των δημοσιονομικών δαπανών και γι’ αυτό η κρατική στρόφιγγα θα κλείσει ασφυκτικά.

Σταθερός στόχος της ηγεσίας
 του υπουργείου Παιδείας παραμένει
η «αποκέντρωση»/περιφερειοποίηση της σχολικής εκπαίδευσης, δηλαδή το πέρασμα των σχολείων στους δήμους.
 Ενδεικτικά στο κείμενο εξαγγελιών για το «Νέο Σχολείο» (4-3-2010) αναφέρεται: «Το νέο σχολείο συνδέεται με τις τοπικές κοινωνίες. Είναι το σχολείο όπου θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο έχουν όλοι: οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι ίδιοι οι μαθητές, η τοπική αυτοδιοίκηση. Η νέα διοικητική δομή της χώρας αποτελεί τη βάση για μια νέα σχέση Παιδείας και τοπικής κοινωνίας, με μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο του Συντάγματος». Κι ακόμα ότι το «Τεχνολογικό Λύκειο συνδέεται στενά με την Περιφέρεια και την τοπική οικονομία».
Τι σημαίνουν όλα αυτά πρακτικά;
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
gkavadias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου