Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

«Καλλικράτης» στις συγκοινωνίες

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Αλλαγές σε 38 γραμμές προβλέπει το σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα τεθεί σε λειτουργία τον Δεκέμβριο. 8 έως 10 εκατ. ευρώ εκτιμάται η μείωση των λειτουργικών δαπανών ετησίως



Συγχώνευση ή κατάργηση λεωφορειακών γραμμών σε περιοχές με χαμηλή ζήτηση, μείωση της συχνότητας των νυχτερινών δρομολογίων σε όλα τα μέσα με βάση την επιβατική κίνηση, ενίσχυση των λεωφορειολωρίδων, αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων σε περιοχές υψηλής ζήτησης και δρομολόγηση μικρότερων οχημάτων σε τοπικά δίκτυα περιλαμβάνει το σχέδιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας, στόχος του οποίου είναι έως το 2013 το 40% των μετακινήσεων να γίνεται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός προσδοκά μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά περίπου 8 έως 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τη συρρίκνωση στις βάρδιες οδηγών, αλλά και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, συνεπεία του προγράμματος αναδιάρθρωσης των δρομολογίων που θα θέσει σε λειτουργία από τον Δεκέμβριο και προβλέπει αλλαγές σε 38 λεωφορειακές γραμμές του δικτύου.

...............................................................................................................................................................
Βάσει του νέου προγράμματος οι περιοχές στις οποίες θα μειωθούν γραμμές θα ακολουθήσουν την πληθυσμιακή μετατόπιση. Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει ο ΟΑΣΑ, μείωση συχνοτήτων και γραμμών αναμένεται στα όρια των δήμων Αθηναίων και Πειραιά, αλλά και στους «προσφυγικούς» δήμους της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Ταύρου, της Καισαριανής, του Αιγάλεω, της Νέας Ιωνίας, της Δάφνης και της Μεταμόρφωσης.
 Αντίθετα, ακολουθώντας την πληθυσμιακή «ροή», ενίσχυση της συχνότητας των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών μελετάται:

Στα βόρεια και βορειοανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Νέα Πεντέλη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Φιλοθέη, Κηφισιά, Εκάλη, Χολαργός, Παπάγου, Αγία Παρασκευή και Χαλάνδρι).
Στα Μεσόγεια & Στις νοτιοανατολικές περιοχές (Παλαιό Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη).
Σε περιαστικά κέντρα όπως το Μενίδι, το Ζεφύρι και τα Ανω Λιόσια.
Για τον επανασχεδιασμό των γραμμών λαμβάνονται επίσης υπόψη οι νέες ανάγκες που γεννά η ίδρυση και λειτουργία νοσοκομείων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, υπουργείων κ.λπ., αλλά και οι αναπλάσεις περιοχών όπως ο Βοτανικός και το Ελληνικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου